এজন ছাত্ৰৰ কৰ্তব্য ৰচনা অসমীয়াত

0

এজন ছাত্ৰৰ কৰ্তব্য ৰচনা অসমীয়াত Essay In Assamese Duty of Students 


ছাত্ৰৰ কৰ্তব্য ৰচনা আৰম্ভণি ছাত্ৰৰ কৰ্তব্য আৰু শিক্ষা ছাত্র কর্তব্য ছাত্ৰৰ কৰ্তব্য ৰচনা short ছাত্ৰৰ কৰ্তব্য আৰু শিক্ষা class 11 বিদ্যালয়ৰ প্ৰতি ছাত্ৰৰ কৰ্তব্য ছাত্ৰৰ কৰ্তব্য ৰচনা pdf ছাত্ৰৰ কৰ্তব্য class 7 ছাত্ৰৰ কৰ্তব্য class 9 ছাত্ৰৰ কৰ্তব্য class 6 ছাত্ৰৰ কৰ্তব্য class 8 ছাত্ৰৰ কৰ্তব্য ৰচনা class 4 Assam SEBA HSLC Essay Class 10 khuj2



এজন ছাত্ৰৰ কৰ্তব্য


‘ছাত্ৰ’ শব্দৰ অৰ্থ হ’ল সেইজন যাৰ প্ৰধান কৰ্তব্য হৈছে পঢ়া-শুনা। সাধাৰণতে অধ্যয়নত নিয়োজিত সকলো ব্যক্তিকে ছাত্ৰ বুলি ক’ব পাৰি। অৱশ্যে যিকোনো শিক্ষানুষ্ঠানত অধ্যয়ন কৰি থকাসকলৰ ক্ষেত্ৰত এই শব্দটো বহুলাংশে প্ৰযোজ্য। এনে এজন ছাত্ৰৰ কৰ্তব্য বহুত। ইয়াৰ ভিতৰত তেওঁৰ প্ৰাথমিক কৰ্তব্যৰ লগতে অন্যান্য কৰ্তব্যও অন্তৰ্ভুক্ত।


এজন ছাত্ৰৰ প্ৰাথমিক কৰ্তব্য হ’ল পঢ়া-শুনা। অৰ্থাৎ তেওঁ প্ৰতিটো বিষয়ৰ নিজৰ নিৰ্ধাৰিত পাঠ্যপুথিসমূহ ভালদৰে অধ্যয়ন কৰি তাৰ বিষয়বস্তু বুজিবলৈ চেষ্টা কৰিব লাগিব। তেওঁৰ শিক্ষকসকলে শ্ৰেণীকোঠাত কি কয় তাৰ প্ৰতি তেওঁ তীক্ষ্ণ মনোযোগ দিব লাগে। তেওঁ সৎ, আন্তৰিক আৰু কঠোৰ পৰিশ্ৰমী হ’ব লাগে। শ্ৰেণীকোঠাৰ বাহিৰতো তেওঁ শিকিবলৈ আগ্ৰহী হোৱা উচিত। অৰ্থাৎ অন্য দিশসমূহত মনোনিবেশ কৰা উচিত। তেতিয়া তেওঁ নিজকে ভৱিষ্যতৰ বাবে উপযুক্ত কৰি তুলিব পাৰিব।


অধ্যয়নৰ উপৰিও এজন ছাত্ৰই আন বহুতো কৰ্তব্য পালন কৰিব পাৰে। আমাৰ বেছিভাগ ছাত্ৰ-ছাত্ৰীয়েই দৰিদ্ৰ পৰিয়ালৰ। তেওঁলোকৰ পিতৃ-মাতৃয়ে হয়তো তেওঁলোকক ভাল খাদ্য, সাজ-পোছাক বা আন প্ৰয়োজনীয় বস্তুৰ যোগান ধৰিব নোৱাৰে। এই কথা মনত ৰাখি এনে ছাত্ৰ-ছাত্ৰীয়ে পিতৃ-মাতৃক পৰিয়াল চলোৱাত সহায় কৰিব লাগে। বিশেষকৈ বন্ধৰ দিনত পথাৰত বা খেতিপথাৰত সহায় কৰিব পাৰে। এগৰাকী কন্যা ছাত্ৰীয়েও ঘৰুৱা কামত মাকক সহায় কৰিব পাৰে।


ছাত্ৰ-ছাত্ৰীসকলে তেওঁলোকৰ মাজত সমাজসেৱাৰ মনোভাৱ গঢ়ি তুলিব লাগে। বানপানী, ভূমিকম্প বা ঘূৰ্ণীবতাহৰ দৰে প্ৰাকৃতিক দুৰ্যোগৰ সময়ত সমাজখনক সহায় কৰিব পাৰে। তেওঁলোকে সাধাৰণ মানুহক পৰিষ্কাৰ-পৰিচ্ছন্নতা আৰু পৰিষ্কাৰ-পৰিচ্ছন্ন জীৱন-যাপনৰ মূল্য শিকাব পাৰে। কলেজ আৰু বিশ্ববিদ্যালয়ৰ ছাত্ৰ-ছাত্ৰীয়ে নিজৰ চুবুৰীৰ পৰা নিৰক্ষৰতা আঁতৰোৱাত সহায় কৰিব পাৰে।


পাঠ্যপুথি পঢ়াৰ উপৰিও এজন ছাত্ৰই বাতৰি কাকত, আলোচনী আৰু অন্যান্য ভাল কিতাপ পঢ়া উচিত। এনে পাঠদানে তেওঁলোকৰ জ্ঞানৰ পৰিসৰ বহল কৰি তুলিব। অৱশ্যে স্বাস্থ্যৰ প্ৰতি কোনো গুৰুত্ব নিদিলে কেৱল পঢ়াই যথেষ্ট নহয়। কোৱা হয় যে সুস্থ মন এটা সুস্থ শৰীৰত বাস কৰে। গতিকে তেওঁ ভাল খাদ্য গ্ৰহণ আৰু নিয়মিত শাৰীৰিক ব্যায়াম কৰি সুস্বাস্থ্য ৰক্ষাৰ চেষ্টা কৰা উচিত। সুস্থ শৰীৰ বজাই ৰখাৰ বাবে তেওঁ বিভিন্ন ধৰণৰ খেল খেলিব লাগে।


যিহেতু ছাত্ৰ জীৱন হৈছে পুৰুষৰ জীৱনত বীজ-সময়, গতিকে এজন ছাত্ৰই এই পৰ্যায়ত সকলো ধৰণৰ ভাল অভ্যাস অৰ্জন কৰিবলৈ চেষ্টা কৰা উচিত আৰু বেয়া অভ্যাসৰ পৰা আঁতৰি থাকিব লাগে। এই সময়ছোৱাৰ প্ৰতিটো মুহূৰ্তক বহুমূলীয়া বুলি গণ্য কৰা উচিত আৰু এনেদৰে ব্যৱহাৰ কৰা হয় যাতে তেওঁৰ শৰীৰ আৰু আত্মাক একেলগে বিকশিত কৰাত সহায় কৰে। তেতিয়াহে তেওঁ নিজকে দেশৰ এজন নিখুঁত নাগৰিক কৰি তুলিব।


 


*******



এজন ছাত্ৰৰ কৰ্তব্য


পাতনি:-

ছাত্ৰ জীৱন এজন পুৰুষৰ জীৱনৰ শ্ৰেষ্ঠ সময়ছোৱা। জীৱনৰ আটাইতকৈ ভাল সময়। ইয়াক জীৱনৰ বীজ সিঁচাৰ বতৰ বোলে। এই সময়ছোৱাত এজন ছাত্ৰই উজ্জ্বল ভৱিষ্যতৰ বাবে কিছুমান ভাল গুণৰ অধিকাৰী কৰিব লাগে। এজন ব্যক্তিৰ ভৱিষ্যত বহুখিনি নিৰ্ভৰ কৰে ছাত্ৰকালৰ ওপৰত কাৰণ এই সময়ছোৱাত এজন ব্যক্তিৰ ভৱিষ্যত সৃষ্টি হয়। আচলতে মানুহৰ জীৱনৰ সফলতা আৰু বিফলতা এই সময়ছোৱাৰ ব্যৱহাৰৰ ওপৰত বহুখিনি নিৰ্ভৰ কৰে।



নিজৰ প্ৰতি কৰ্তব্য:-

এজন ছাত্ৰৰ বহু কৰ্তব্য আৰু দায়িত্ব থাকে। এজন ছাত্ৰৰ প্ৰথম আৰু প্ৰধান কৰ্তব্য হ’ল জ্ঞান আহৰণ। কিন্তু, তেওঁ নিজকে কেৱল নিৰ্ধাৰিত কিতাপৰ মাজতে আবদ্ধ কৰি ৰাখিব নালাগে। অবসৰৰ সময়ত তেওঁ বাতৰি কাকত, আলোচনী আদি পঢ়িব লাগিব। এই ধৰণৰ পাঠনে তেওঁলোকৰ মানসিক দিগন্ত বহল কৰি তুলিব আৰু জগতৰ বস্তুবোৰৰ বহুতৰে লগত চিনাকি হ’ব পাৰিব। তদুপৰি তেওঁ কিছুমান নিয়ম-নীতি মানি চলিব লাগে। তেওঁ মূল্যৱান সময় নষ্ট কৰিব নালাগে। তেওঁ নিয়মিতভাৱে নিজৰ বিদ্যালয়ত উপস্থিত থাকিব লাগে। আমি জানো যে সুস্বাস্থ্যই হৈছে সফলতাৰ চাবিকাঠি। জীৱনত সফল হ’বলৈ এজন ছাত্ৰই নিজৰ স্বাস্থ্যৰ যত্ন ল’ব লাগিব। শৰীৰটো সুস্থ কৰি ৰাখিবলৈ নিয়মীয়াকৈ শাৰীৰিক ব্যায়াম কৰিব লাগে। কাৰণ, শাৰীৰিক ব্যায়াম নকৰাকৈ এজন ছাত্ৰই সুস্থ আৰু আৰামদায়ক জীৱন যাপন কৰিব নোৱাৰে।



পৰিয়ালৰ প্ৰতি কৰ্তব্য:-

নিজৰ প্ৰতি কৰ্তব্যৰ উপৰিও ছাত্ৰ-ছাত্ৰীয়ে পিতৃ-মাতৃ, বয়োজ্যেষ্ঠ আৰু শিক্ষকৰ প্ৰতি কৰ্তব্যৰ ঋণী। সুন্দৰ, আনন্দদায়ক পৃথিৱীখনলৈ অহাৰ বাবে অভিভাৱকসকলৰ সন্তানৰ ওপৰত নৈতিক দাবী আছে, যিয়ে পিতৃ-মাতৃৰ ওচৰত থকা অপূৰণীয় ঋণৰ কিছু অংশ হ’লেও পৰিশোধ কৰিবলৈ সকলো কৰিব লাগে। তেওঁলোকৰ পৰিয়ালৰ প্ৰতিচ্ছবি কলংকিত হোৱা কোনো কাম তেওঁলোকে কৰা উচিত নহয়। সমাজৰ এজন সন্মানীয় সদস্য হিচাপে ছাত্ৰ ছাত্ৰী সকলক এই জীৱনৰ মাজেৰে গতিপথলৈ পথ প্ৰদৰ্শন কৰা শিক্ষকসকল ছাত্ৰ-ছাত্ৰীৰ আটাইতকৈ পবিত্ৰ সন্মানৰ যোগ্য।



সমাজ আৰু জাতিৰ প্ৰতি কৰ্তব্য:-

এজন ছাত্ৰই নিজৰ কামতেই কেৱল নিজকে নিয়োজিত কৰা উচিত নহয়। সমাজৰ মানুহৰ প্ৰতি তেওঁৰ কিছু কৰ্তব্য আৰু দায়িত্বও আছে। আমি জানো যে আমাৰ দেশৰ বেছিভাগ মানুহ দৰিদ্ৰ আৰু নিৰক্ষৰ। এজন ছাত্ৰই নিৰক্ষৰ মানুহক শিকাব পাৰে। তেওঁ গাঁওবাসীৰ দুখীয়া অৱস্থা সলনি কৰাত সহায় কৰিব পাৰে। তেওঁ তেওঁলোকক পৰিয়াল পৰিকল্পনা, স্বাস্থ্য, পুষ্টি, শিশুৰ উত্থান আৰু বিজ্ঞানসন্মত খেতিৰ পদ্ধতি আদিৰ বিষয়ে শিকাব পাৰে। প্ৰাকৃতিক দুৰ্যোগৰ সময়ত মানুহক সহায়ৰ প্ৰয়োজন হয়। বানপানী, দুৰ্ভিক্ষ, ঘূৰ্ণীবতাহ, ভূমিকম্প আৰু মহামাৰীৰ সময়ত ছাত্ৰ-ছাত্ৰীসকল আগবাঢ়ি আহি ক্ষতিগ্ৰস্ত লোকসকলক সহায় কৰিব লাগে। খাদ্য, কাপোৰ, ঔষধ আদি সংগ্ৰহ কৰি আক্ৰান্ত লোকসকলৰ মাজত বিতৰণ কৰিব লাগে।



মানৱতাৰ প্ৰতি কৰ্তব্য:-

জীৱনৰ প্ৰতিটো ক্ষেত্ৰতে তেওঁ ভাল আচৰণ দেখুৱাব লাগে আৰু অনুশাসনশীল হ’ব লাগে। তেওঁ নিজৰ প্ৰতিষ্ঠানৰ নীতি-নিয়ম মানি চলিব লাগিব। তেওঁ নিশ্চয় কোমল আৰু মৰমিয়াল হোৱা উচিত। দুষ্ট সংগও এৰাই চলিব লাগিব। তেওঁ জীৱনত সৎ হ’ব লাগিব। সততা অবিহনে যিকোনো ধৰণৰ সফলতা একেবাৰেই সম্ভৱ নহয়। এজন ছাত্ৰও সত্যবাদী হ’ব লাগিব। কাৰণ, সত্যতাই সকলোৰে সফলতাৰ চাবিকাঠি।



উপসংহাৰ:-

ছাত্ৰ জীৱন হ’ল তেওঁ নিজৰ ভৱিষ্যত জীৱনৰ বীজ সিঁচা সময়। গতিকে নিয়মিতভাৱে পাঠ প্ৰস্তুত কৰি সময়ৰ সঠিক ব্যৱহাৰ কৰিব লাগে। অলসভাৱে সময় নষ্ট কৰা উচিত নহয়। এজন ছাত্ৰই মনত ৰখা উচিত যে যদি তেওঁ নিজৰ কৰ্তব্য সময়মতে পালন নকৰে তেন্তে তেওঁ দীৰ্ঘকালীনভাৱে ক্ষতিগ্ৰস্ত হ’ব।



*****

Post a Comment

0Comments
Post a Comment (0)